LÅNGFREDAG!

Idag är det LÅNGFREDAG!!!
Och om man är björkviksbo så vet man vad detta innebär.. :-D

Man går upp tidigt fredags morgon och sätter på sig varma och oömma kläder och packar de sista i väskan.
Såsom mat (typ korv me bröd) och dricka (alkoholhaltiga drycker i alla dess former)
Det är flera olika grupper som gör detta och den gruppen man går med har man bestämt en mötesplats med.
Vi träffas och knäcker första cidern/ölen/whiskyn ect.
Och sen går vi...:-D
Många "depåstopp" blir de och många skratt och skvaller...
Vi når fram till ett mål där vi bestämmer oss för att grilla...
Oavsett väder så är alla på topphumör.
Efter dagens slut och många MÅNGA öl/cider osv senare så åker alla hemåt en stund...
Sen träffas vi igen på kvällen och festar resten av kvällen/natten.
Många grupper som varit ute o gått samlas då på festen.

MEN iår missar jag detta.
Jag jobbar blandannat :(
Men jag lever på hur roligt jag hade förra året ;)
Och i eftermiddag/kväll åker jag och barnen till pappa och firar lite påsk.
Ska bli väldigt mysigt!! :))

Nä oj, klockan börjar närma sig 7.00..
Dags för mig att börja jobba.
Ha en underbar dag!!!!

Och alla Björkviksbor, parta för mig nu också!!!
Puss o kraaaaaaam!!!

Kommentera här: