Såååå trötta 😍

Idag blev Agnes lite ledsen när jag lämnade på dagis..
Tänk va de skär i hjärtat.
Men jag vet att hon har de br, brorsan är med och de har fantastiska pedagoger runt sig!!
Det finns nog inget ställe som har så många fantastiska människor under ett o samma tak.
Idag har de ätit där för första gången, de åt som bara den!
Härligt att höra när man kommer!!

O de va sååå trötta mina små när jag hämta.
De somnade nästan i pulkan påväg till bilen..
Sötnosarna.





Så tajta!!

Ikväll gjorde jag en såååå god måltid.
Lite slänga ihop de vi hade typ.
O oj va gott de blev!


Strimlade morot, purjolök, gul lök o paprika o stekte i en stekpanna.
Brevid stekte jag kyckling som jag hackat i kuber i en stekgryta.
Kryddade med salt, peppar, kött o Grill (knorrs), cayennepeppar (lite), paprikakrydda och ingefära.
I med kokosmjölk.
Blanda i en skvätt grädde för att få mer sås.
Blanda 1tsk potatismjöl med kallt vatten i ett glas, häll sakta i tills du får lite tjocklek på såsen.
Häll i en skvätt kycklingfond.
Hällde i grönsakerna från stekpannan i grytan också o kokade ihop 😊 
SÅÅÅÅÅ GOTT!!

Vi hade ris till! Super gott verkligen! :)
Testa vettja!!

Nu ligger jag i soffan o glor på tv..
Barnen sover så gott, man kanske skulle ta o lägga sig själv skapligt någon gång...haha.
Tror ni de kommer att hända?
😜✌️

Ha en mysig kväll!
❤️❤️

Kommentera här: