Hur allt bara kan vändas på ett ögonblick..

Idag var jag o Jesper iväg till sjukhuset..
Jesper skulle gå igenom sina mediciner då jag inte tycker hans astma-mediciner ger den effekt som den borde.
Så jag ringde om en tid, då vi inte fått någon kallelse på 3år...
Utan endast receptförnyelser hela tiden trots jag ifrågasatt o sagt att de inte hjälper..
Nä då höjer man.
Anyway...

Vi kommer dit, får träffa en fantastisk allergisköterska som berättar för Jeppe att han ska andas genom en dator.
Sagt o gjort...
Han blåser allt han kan...
(Händer inte mycket)
De ber honom blåsa igen...
(Samma sak)
"Är du förskyld Jesper?"
Nej...*host host*
O nej, Jesper är inte förskyld... Han hostar varje dag, året runt...
Men de ska vara normalt tycker de andra vi pratat med innan..
Han har juh ändå astma.
De ger honom medicin, en stark dos..
Blev bättre resultat, stor skillnad 
(men ändå inte perfekt)
Sköterskan frågar om Jepser är allergisk mot något..
"Ja, pälsdjur..."
När gjordes detta test...?
"Jadu....han va inte gammal....flera år sedan"
Jesper minns inte ens att han gjort pricktest.
Sköterskan bestämmer då att vi tar ett test...
Jesper är jätte duktig!!!!
De gör testet o hela armen blommar upp...
Pälsdjur som sagt...gråbo..
Och en explosion på KVALSTER!
Jesper har alltså blivit hyperallergisk mot KVALSTER!!
Förstår ni allvaret?
Va fan gör vi nu...😓
Jesper märker att något inte stämmer, han blir stressad o rädd..
Alla pratar i tungor o berättar att detta måste göras, detta är bråttom.
Han har igensvullet svalg, öron, näsa...
Ja rubbet...
"Eva, Jesper är riktigt sjuk...."
Dessa ord bara snurrar runt i min skalle...
Min älskade pojke...
Varför händer allt dig?
Varför alltid du...varför...aldrig kan du få må bra!
Jesper har även gått ner i vilt o räknas som underviktig o behöver träffa en dietist...
Allt på en gång.

De började ringa runt på olika sjukhus för att fö en akuttid så fort som möjligt till öron-näsa-hals...
Vi måste få ner svullnaden fort!
Paniken....ångesten som rusar genom min kropp...
Min älskade son.
Är så jävla rädd, tänk om något händer dig?
Tänk om han slutar andas nu när han sover pga all svullnad....
Jag klarar inte att förlora dig också.
Vi klarar inte det!
❤️❤️❤️

O alla hjälpmedel, allt vi MÅSTE köpa..
Han måste ha en ny säng, luftrenare...
Special madrasser, täcken kuddar...
O alla mediciner....
Fy fan...


Har du en miljon till övers eller två, hör av dig...
Skulle behövas här nu!

Detta måste vi ordna snabbt, jävligt snabbt!
Jesper är riktigt dålig...
I morgon blir de fler läkarbesök.
Jag lär inte sova en blund inatt.
Min älskade unge!
Fan...


Vad hade hänt om JAG inte krigade för att få en tid?
Vad hade hänt om JAG hade gett upp o bara följt läkares ordinationer o fortsatt som innan?
Vad hade hänt då?
😓😓😓


Kommentarer:

1 Emmelie - Mamma till två, nykär, ssk-student:

skriven

Åh vännen. Barnförsäkringen kan väl täcka en hel del? Sen kanske man kan söka fonder eller liknande? Kramar <3

Svar: Jadu, vi får kolla upp en massa saker..
mammabohman.blogg.se

2 beakarrholm.blogg.se:

skriven

Svenska sjukvården i ett nötskal. Stackars fina Jesper och er Eva som om ni inte har haft skit så det räcker. Styrkekramar i massor till er. Och jag skulle önska att du ville prova fitline på Jesper Har så många i våran grupp som blivit hjälpa och du skulle inte behöva ge honom all den medicin som han ska få heller eller införskaffa allt det andra. Jag svär det skulle hjälpa honom till stor del💜

3 My:

skriven

Hej vännen. Längesedan vi pratade. Men en sak som jag ber dig kolla upp iom astman och allergierna. Har ni koll på huset?? Vattnet är det ok? Och ni testat vattnet? Och även kollat så ni inte ha fukt i huset? Gör det!! Kramar Till er och krya på er massor 💔❤️

Svar: Vi hade juh vattenläckan, så de kommer troligtvis därifrån...
Det är åtgärdat o vi har inte fult längre.
mammabohman.blogg.se

Kommentera här: