Inlagd på IVA

Jag vet, Sjuuukt länge sen jag skrev..
Men nu har jag haft in paus, o ja här har de hänt grejer...
Ska försöka ge ett liten "sommar-inlägg" senare.

Men nu orkar jag inte.
Som många av er vet så är jag jätte allergisk mot getingar...
denna gång blev de värre än någonsin.

Jag blev getingstucken runt 15.30-16.00bi torsdags, o tog min adrenalinspruta direkt...
O Kilandet i halsen gav med sig, o svullnaden stanna upp....
Runt 21.00 va benet som en trästam, kunde inte böja på de alls...
Vid 22.00 ringde jag 1177, där jag fick en utskällning att jag skulle åkt in direkt efter sprutan....
(Vilket jag tyckte va onödigt eftersom jag "mådde bra")
Kom in till akuten vid 22.50, o de blev stort pådrag.
Sprutor, EKG, inhalationer osv...
De ville inte släppa hem mig så kom upp på en avdelning.
Var där i en timme ungefär...sen blev läget kritiskt...jag slutade andas o hamnade på IVA.
O nu ligger jag här....
Blev fri från syrgasen nu i eftermiddag, hoppas de funkar. O adrenalin får jag vid behov...
Är jätte yr o kan inte gå längre sträckor (rekord till brandsläckaren i korridoren)
Svimmat 2ggr.
Nära en tredje gång när jag va på toa, men hann tillbaka till toaletten.
Skit jobbigt att äta, mår illa av allt.
O "hyperventilerar" när jag andas emellanåt (men de är bättre, andades mycket värre igår)
Allt smakar så illa...

Tänk va en liten geting kan göra va?
3 nätter på IVA nu, o ingen vet någonting...
Jag vill inget annat än hem, men klarar inte ens av att gå till toaletten själv för tillfället...
På riktigt?
Denna hitler-geting hoppas jag att ingen möter....fan...

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Krya på dig

Svar: Tack ❤️
mammabohman.blogg.se

Kommentera här: