Nationella prov i 3:an.....åsikter?

Va på föräldramöte för klass 2 och 3 idag..
En lång kväll blev de, o mycket information.
3:orna har juh nationella prov...vad tycker ni om detta?
Jag känner på ett sätt att de är bra, så de snabbt kan få hjälp om de ligger lite efter innan de är för sent o gymnasiet o högstadiet blir ett "helvete"...
Jag vet att jag hade d, hatade verkligen att plugga.
O det gick juh inte in...
Så är verkligen jätte nervös för detta.
Klarade godkänt i alla ämnen, några VG o faktiskt 1 MVG...
Men jäklar va jag fick slita för det.

Så blev lite nervös när man fick dessa "krav" som 3:e klassare skall fixa på dessa nationella prov...😱

Vad tycker ni om detta??

Min son kommer fixa detta! De vet jag.
Men man blir juh nervös....

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Personligen är jag inget fan av nationella då det jäkla provet sabbar för elever som egentligen kan eftersom alla pratar om det som det "stora gällande provet" fast det egentligen är som du säger en vinkling av vad man kan behöva arbeta mer med. Kunskapskraven tycker jag däremot ser bra ut då det annars blir för stort steg till fyran. Det ser värre ut än vad det är 😊

Likhetstecken hade jag t.ex 20 av 25 barn som totalt missat betydelsen av att = betyder "är samma som" och inte att det står för svaret.

Det kommer gå jättebra för Hugo. Kalla inte punkterna för krav även om lärarna gör det. Se det mer som ett riktmärke för vart Hugo är på väg i år 😊💗

Svar: Ja Jeppe tror juh hn får gå om en klass om han inte fixar detta...
Så de känner jätte krav på sig, stackarna.
mammabohman.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Stackars Jeppe, och ursäkta att jag skrev fel namn 😢 det är svårt för 3:or att förstå att provtillfällen gör gott eftersom pressen minskar allteftersom de blir vana med skrivandet. Sen hatar jag utförandet av nationella eftersom de är så äckligt formella och tråkiga. Jeppe kommer klara det galant och där finns inget barn som går om för ett prov eller för att man inte är bäst på allt. Du får säga till honom att moster Lisa som är fröken för femmor hälsar det 💗🌸💗

Svar: Det ska jg absolut hälsa honom.
Tack sis ❤️
mammabohman.blogg.se

Kommentera här: