O HERREGUD!! đŸ˜°đŸ˜±

Fy fan vilken dag.
Vi Àr ute o leker, alla barnen o vÄr ena extra unge leker tillsammans.
De kör varandra i skrindan, o skrattar högt.
De stannar skrindan o Agnes stÀller sig upp, o sen kör de skrindan o Agnes faller handlöst bakÄt o slÄr bakhuvudet i gruset...
Givetvis pÄ nÄgra större o vassa stenar.
Ja ser detta o springer dit, hon ligger helt stilla...helt tyst.....o de andra barnen skriker...AGNES BLÖDER!!!
Jag kommer fram o ser hur hon stirrar rakt upp i himlen, o jag tar tag i henne o DÅ kommer skriket....
Tar upp henne o blodet ORDAGRANT sprutar ut frÄn bakhuvudet...
Jag in, hÀmtar nÄgot som jag kan ha som tryckförband med Agnes pÄ armen.
Elsa grÄter, de andra Àr oroliga...
Vincent vill inte slÀppa Agnes sida.
Ett barn (som körde skrindan) började grÄta för det var "dennes fel"...
StÄr o trycker som fan mot Agnes stackars huvud i kanske 15min o lyckas stoppa den vÀrsta blödningen.
StÄr o pratar med barnen o sÀger att de absolut inte Àr nÄgons fel, olyckor hÀnder sÄ lÀtt o att Agnes inte borde ha stÀllt sig upp....
Samtidigt som jag sÀger till Jeppe, packa skötvÀskan, flaska o vÀlling.
LĂ€gg Elsa i vagnen o ring till farmor.
Jag ut med Agnes i bilen, trycker fortfarande mot huvudet...
Alla barnen stÄr som ljus pÄ trappen, allt packat och Elsa i vagnen.
De har ringt farmor o vet att de Àr pÄvÀg upp.
(de bor 500m bort)
Vincent Àr jÀtte orolig för Agnes, pussar o kramar..
Vill följa med...
Men Jesper tar honom i handen o sÀger "nu gÄr vi till farmor o farfar"...
Barnen gÄr över grÀsmattan, jag ser farmor sÄ jag Äker...
In pÄ akuten o vi blir omhÀndertagna direkt.
Agnes tvÀttas och alla vanliga tester tas.
Blödningen har nÀstan slutat...rinner lite bara.
Senare kommer en lÀkare som börjar leka DIREKT...en fantastisk lÀkare som va pÄ Agnes nivÄ, o lÀmna inte hennes sida, inte stressa förbi utan var dÀr för henne!
Agnes ville inte lÀmna honom.

Nu Àr hon limmad o har en hjÀrnskakning.
Men vi Àr hemma o alla 7 barnen har fÄtt mat...o ja, sjÀlvklart va ju Ale pÄ jobbet 11mil bort nÀr detta hÀnde.
Men mina fantastiska svÀrförÀldrar va hemma sÄ jag inte behövde ha med alla barnen till akuten.
Pust!!
Nu....nu tÀnker jag inte göra ett smack mer idag.

Är totalt slut!

Men fan va stolt jag Àr över mina barn!
Vilket fantastisk gÀng jag har.
NĂ€r de verkligen behövs sĂ„ stĂ„r alla "pĂ„ rad" o bara gör ALLT PRECIS RÄTT!
Ni Àr FANTASTISKA!!

TÀnk va illa de kunde ha gÄtt...
Min Ă€lskade lilla tjejja ❀

Blir att ringa försÀkringsbolaget i morgon...igen..
Vi borde juh faktiskt fĂ„ en egen snabblinje snart đŸ™„đŸ”«

NÀ skÀmt Ätsido.
Tackolov sÄ mÄr Agnes förhÄllandevis bra o sover lungt i sin sÀng...
GÄr o petar pÄ henne emellanÄt, men hon reagerar.
Min lilla stjÀrna...tÀnk sÄ tokigt de kan bli nÀr man har sÄ kul...

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Fy vad otĂ€ckt att lĂ€sa - men som du sa: vilka stjĂ€rnor du har. Stor kram pĂ„ er alla och en extra för Agnes 💗🌾💗

Svar: Ja dom Ă€r bĂ€st!!! ⭐⭐⭐⭐⭐⭐
mammabohman.blogg.se

Kommentera hÀr: