Bakstuga idag :)

Vilken väder vi fick i helgen!! 😍
Rena sommar-vädret ju.
Vi bjöd hem några vänner som hjälpte oss att såga ner massa träd,
Så jag serverade dryck och energigotta hela dagen.
Samt grillat på kvällen, blev jätte mysig dag!

(null)

(null)

Min kropp spela mig ett spratt som vanligt, feber har kommit o gått i flera dagar.
Så jäkla skumt detta.

(null)

Men är såååå tacksam att vi har så fina vänner omkring oss som hjälper oss ❤️

Idag är det regn o kallt.
Snacka om aprilväder.
Så idag försöker vi utmana mig själv lite..
Testa att baka lite.
Bröd och hallonmousse-tårta.
Brödet va lätt med en hand då man bara blandar ihop allting o häller över i en form.
(Okej, jag va tvungen att få hjälp att hälla över)
Men tycker de blev riktigt bra ändå! :)

(null)

Jag kallar denna för "Kina-limpan" då jag fått receptet av min kära vän Kina.
Som jag fick dela med mig utav, så här kommer receptet.

4dl grovmalet rågmjöl

3dl vetemjöl

1 1/2 tsk salt

2 tsk bikarbonat

4dl filmjölk

1/2 dl sirap

3 msk lingon

Sen väljer man vad man vill ha. T.ex 1 näve hasselnötter russin eller katrinplommon aprikoser eller fikon klippta.

1 tim längst ner i ugnen 175g. Vila sen inlindad i handduk.

Baka i en brödform 


Det är såå gott!!

Ni måste testa detta!

Hallonmoussetårtan får jag lägga upp senare, för den måste "stelna" nu...

Så får vi se om de blev nått utav den. 🙈

Ale fick hjälpa mig att vispa, för de går inte...

Men jag hoppas att de blev nått utav de.


Nä, undra om man ska tända i pannan, är fasen kallt idag.

Sen blir de att packa ungarnas väskor, i morgon ska twinsen få åka till dagis på första gången på evigheter, pga alla sjukdomar som varit där.

Så håll tummarna för dom.

Har ingen lust att dra hem magsjuks, löss l springmask faktiskt...

Men nu verkar de som om de är lungt där.

Hopps hoppas!


Ha en bra EM/kväll trots regn!

Kraaaam

Kommentera här: