Så ofantligt trött...

Livet just nu...
Ja, jag hade skrivit ett lååångt inlägg som försvann...vad glad man blir!!!

Det är tufft...riktigt tufft.
Behöva bråka med sig själv varje dag för att kunna ta sig upp ur sängen, VARJE DAG.
Den ständiga huvudvärken som jag haft varje dag sen augusti...
Som pendlar mellan "vanlig" huvudvärk och migrän med kräkningar..
Har kräkts blod.
Inte mycket, men tillräckligt för att skrämma skiten ur mig...
Märket på benet har nu växt en bit under knät..
Har fått en fantastisk arbetsterapeut som hjälper mig med min hand, min vänster hand som nu 3 av mina fingrar är helt låsta 😓
Hur mycket hon än "sliter o drar" får hon inte ut dom....
Jag tänker inte acceptera att min hand kommer se ut såhär...

(null)

Jag har bytt läkare igen...Jepp ni läste rätt...IGEN.
Hon som aldrig dök upp va en riktig idiot när hon väl gjorde det....
"Vill du röra på handen så kan du det"
"Tror man att man är sjuk, så blir man det"
Där va droppen!
Så ringde o sa till att jag ska ha en ny läkare, NU.
O helt otroligt, jag fick en, o en bra dessutom.
Hon läste min journal o kliade sig i huvudet..
"Men vad har dom gjort?"
Ja...de är just de.

Nu har min läkare beställt en miljard olika prover, ser ut som en vandrande nåldyna..
Hon har skickat remisser, o hör av sig med jämna mellanrum.
Äntligen någon som lyssnar...
Men är det för sent?
Har vart på kemiskt fysiologi o mätt med elektriska signaler mina nerver, leder o muskler...
O de gjorde de i min vänstersida.
Dvs, där min största problematik sitter...
När de stack in den där 5m långa nålen (typ) rakt in i muskeln, samtidigt som de tryckte vad de kunde för att få ut mina fingrar...
Då trodde jag att de bröt av armen på mig...
På riktigt.
Så vidrig smärta...
O nej, de kunde inte heller få ut mina fingrar 😓
8-9 stick gjorde dom, så hela armen är blå..
Får jätte lätt blåmärken numera.

Har börjat få akupunktur för min huvudvärk, som tyvärr inte hjälpt något än...
Men jag ger mig inte.
Jag orkar inte ha huvudvärk längre, jag är så ofantligt trött....
Ryggvärken är värre, jag sover knappt något längre...o när jag väl gör de så vaknar jag minst 1 gång i timmen..
Är helt slut både fysiskt o psykiskt.

Gjorde CT-skalle med kontrast igår igen..
Så håll tummarna för mig nu att de inte finner något mer som inte skall vara där..
Orkar inte de.
(null)

Vill bara att allt detta ska vara över...
Vill åka o bada med mina barn, vill leka i sandlådan med dom.
Jag vill jobba, jag vill orka träffa folk så ofta som jag brukade.
Vill gå på mina barns matcher, vill spela fotboll med mina ungar.
Är det för mycket att begära?
Jag har bra dagar, dock brukar de blir 2-3sämre dagar efter det då....
Men den bra dagen, när jag bara har dov huvudvärk så försöker jag faktiskt göra nått.
Laga någon god mat som jag förhoppningsvis inte spyr upp.
(Okej, lite hjälp får jag med att skära o så, för de är fan inte lätt med en hand)
Va ute med barnen, träffa vänner.
För jag vet, sen mår jag dåligt några dagar igen...
O även om jag inte gör något de bra dagarna så mår jag lika dåligt efter....
Är ett jäkla skit faktiskt..

Nu väntar jag på nya provsvar o hoppas de har något att säga mig...
Är fortfarande odiagnostiserad...
Hur sjukt är inte det?
Blir knäpp...

Jag är så trött....
Så ofantligt trött.

(null)


Kommentera här: