Fy fan vilken dag.

Jeppe är i nån trotsig "käfta emot" fas just nu...
Det gör mig verkligen tokig.
Wilma har gnällt hela hela hela dagen.
Den där gnälliga rösten blir jag också tokig på.
Hugo vet jag inte vad de vart med idag, han har gallskrikit hel dagen.
Inget passar den lille Herren idag.

Var tvungen att åka och handla, då mjölken bla. Var slut.
Och Hugo får värsta utbrottet på Citygross, skriker hela hela tiden.
Kastar sig bakåt så han nästan ramlar ur vagnen...
Försöker med allt, låta honom gå, nära honom, napp osv,.
Inget hjälpte, fy vad han skrev.
Det gjorde så ont i hjärtat och jag ville bara därifrån, hittar ju inte på citygross och allt gick i slow motion.
Då kommet (ursäkta uttrycket) en jävla kärring fram och säger
"kan du få tyst på honom"

Va fan!!!!!
Jag exploderade.
"Vad ser de ut som jag försöker göra??
Du får gärna testa, jag tycker inte detta är speciellt kul själv.....kärringjävel"

Sa kärringjävel tyst när jag gick, men barnen hörde tyvärr...
Och jeppe säger försiktigt när vi kommer ut i bilen..
"mamma........man får inte säga kärringjävel"
"Nej, det får man inte, mamma gjorde fel. Man får absolut inte säga så.
Mamma var dum"

(innerst inne tänkte ja, hon VAR en kärringjävel, och hoppas hon snubblar utanför affären med sina matkassar så äggen krossas och allt rullar ut på vägen...OCH att någon bil kör förbi precis då så det skvätter upp lera eftersom regnet öste ner)
Men nej, det sa jag inte högt.

Tycker vissa är så fruktansvärt respektlösa mot folk.
Hur kan man gå fram till en ledsen desperat mamma och säga sådär?
När hon verkligen gör allt i sin makt.
Tror folk seriöst att man tycker det är KUL när de blir sådär.
Hjärtlösa jävlar!!!

Sådärja..nu har jag fått hävt ur mig.
Inte ens mitt liv är en dans på rosor, utan vi har också sådana här dagar.
Och NEJ de är inte roliga...inte ett dugg.
Trotsen är en del av barnens utveckling, och det vet varenda vettiga människa.
Synd bara att det finns puckon överallt.

Nu kan bara dagen bli bättre.
Måste baka idag.
Glutenfria cupcakes till i morgon är det beställt samt en fototårta.
Sen blir de mys ikväll, Ale kommer hem om några timmar.
Åh va vi längtat efter pappa.

Nu blir de att vila lite i soffan efter maten.

Kommentarer:

1 Pia-Maria:

skriven

Grattis till kommande bebisen! Har också ett barn som bara kom till, oförklarigt och skulle bara komma till världen ;-)
Har själv 3 barn och den yngst har testat oss totalt nu i ett par månader. Mitt uppe i husbygget. Kan lova att vi är rätt slutkörda nu :-( Men nu verkar det ha vänt *peppar peppar*

Hoppas ni får en mysig helg!

Svar: Tack detsamma :)
mammabohman.blogg.se

Kommentera här: