Snart är de dags..

Har vart på ultraljud igen.
Allt såg toppen ut.
Moderkakan har flyttat sig såpass att jag nu kan föda normalt.
Sååå skönt!
Hoppsans huvud är fixerat, så nu är det bara att vänta!
De mätte hoppsan igen o säger
"Är du säker på att du bara är i v33+0?"
Ja? Vadårå....?
"För när jag mäter nu så är du snarare i v34+3...."

Hmmm...
Har de räknat så fel eller är hoppsan stor? 😱
Bara hoppas att h*n kommer tidigare.
😂😂😂
O de får h*n mer än gärna göra.
För jag har så jäkla ont nu, kan inte sitta knappt längre..
O ligga ner är nästan omöjligt...

Många frågar varför jag inte blir igångsatt tidigare..
Pga vår bakgrund med våra änglapojkar samt mina besvär denna graviditet.
Det är såhär..
Detta är min sista graviditet.
(Jo tjena, du ör snart gravid igen o bla bla bla)
Nej, denna gång blir de inte så.
Det blir sterilisering nu då inga preventivmedel verkar fungera på oss..
Så inget jidder om de, tack!
(Jäkla bitter jag är idag, sorry 😘)

Men detta är min sista graviditet, o då vill jag verkligen att allt skall vara så naturligt som möjligt..
Går vattnet, börjar värkarna hemma?
Sitta o klocka värkarna för att sen åka in förväntansfulla...
DET är de jag vill ha.
Inte ligga på sjukan i flera dygn o hoppas på att medicinerna börja verka snart o sakna mina barn sjukt mycket..
Min läkare är med mig på detta så länge mitt psyke håller samt att jag bara behöver säga till så sätter de igång mig.
Måste dessutom va kvar 1 vecka på BB pga risk för förlossningsdepression.
Har juh haft förlossningspsykos, efter oliver dog.
Så de har stenkoll på mig.
Vilket känns skönt!
Men jag vill verkligen detta nu, o jag hoppas de går bra!
❤️❤️❤️



Kommentarer:

1 beakarrholm.blogg.se:

skriven

Sjunkit riktigt ordentligt😊 va gulligt med sån mage😉 Håller tummarna hårt för dig o lilla hoppsan💜

Kommentera här: