Akuten

Ja, nu hamnade jag på sjukan igen.

(null)

(null)


Igår natt vaknade jag av en sådan vidrig magvärk att jag inte visste vart jag skulle ta vägen..
Jag fick nästan panik.
Kunde inte gå, stå....
Kunde knappt röra mig, skrek takt ut av smärta.
Kröp in till toan o hamna i fosterställning där, spydde ren galla, massor...
Ale fixa så jag hamna på akuten o ja, där blev jag kvar.
Många undersökningar, röntgen o fullproppad med morfin. O känner inte någon skillnad.
De visar sig sen att jag har ett gallstensanfall med en gallstensinflammation och mycket förstorad galla.
Så blev akut operation, och de var tvungna att ta bort rubbet.
Såå svullen!!
Kom upp på ett rum, så svullen o har sååå ont efter operationen dom jag fick dela med en annan kvinna...
En kvinna som har noll respekt för andra människor o satt o skrek hela hennes vakna tig att hon minsann skulle ha fler tabletter.,,.
O när hon sov så snarkade hon så djävulskt att de gick verkligen inte att sova, o jag som ät känslig i vanliga fall nät jag ska sova.
Nu kom jag inte ens upp ur sängen....
Vid 4 i morse kom en sköterska in o fråga mih om jag ville byta rum, för hon hördes ut i korridoren fast stängda dörrar ända till personalrummet.
Jag hade dessutom fått öronproppar so
 Bara dövade ljudet lite lite....
Mardröm!!!!

Jag börja nästan gråta av lycka när hon kom o fråga om tumsbyte...
Tyvärr bara några timmar, men bättre än inget.
Så mitt i natten så flytta hon mig, ensam ❤️TACK UNDERBARA MÄNNISKA.
Tyvärr kunde jag inte som ändå pga den hemsk smärtan....
Så efter några timmar var jag till aka i "helvetet" igen....
Nä men då bestämmer hon sig för att skifta på dygnet o snarkar sådär på dagen istället 😭😭😭
Men då kom hela personalgruppen in o fråga om jag ville byta till ety annat rum som blivit ledigt, permanent.
JAAAAA!!!

Så nu ligger jag här o har proppat i mig illamående tabletter, för att få i mig middagen åtminstånde.
O vad kommer?! En grå torr sak såkallad fisk...
Detta va på riktigt bland det äckligaste jag satt i min mun...
Vedervärdigt!
(null)

Fisken har juh försökt krypa ihop för att kunna rymma från tallriken....ni ser juh. 
Stackars tallrik!!

Status:
Mår illa, ont överallt o så svullen om magen.
Svårt att sitta o äta.
Ont i skallen o fötterna domnar bort.
Livet är fantastiskt.........

Kommentera här: