Ambulansbesök

Det ligger nått svart moln över oss, de ända vi vill nu är att få lite lugn o ro...
Elsa slog i huvudet igår kväll, tyckte inte de va en så kraftig smäll o de gick över fort.
Ingen bula eller så....
I morse när Elsa vakna så kräktes hon, o va jätte slö...
Försökte klä på henne, o hennes armar o ben va som spagetti.
Inte alls likt henne. Var svår att hålla vaken....
Jag ringde 1177, o de skickade en ambulans till henne....
(null)
Ambulansen kom, de tog temp.
Ingen feber, de tog blodsocker som låg på 2,1 😱
Så en hel nappflaska med saft (är nog första gången jag ger saft i nappflaska)
O en smörgås, vi fick upp blodsockret till 3,5 tror jag de va.
Fortfarande lågt men påväg upp.
De satt kvar hela tiden så hon fick i sig hela smörgåsen o all saft...
Satt här hemma i en timme.
Men hon fick i sig allt. ❤️ fortfarande slö, men inte som innan.
Ambulansen åkte igen när Elsa blev lite piggare.
Satte sig o lekte med tåg, jag lagade mat direkt...
Tänkte att hon skulle få mat innan hon somnar igen. Makaroner o korv...
Hon somnar...
Jag väcker henne o hon äter....
Får lite energi igen, leker en stund, vi gick ut så hon fick lite frisk luft....
Kommer in o hon somnar igen....
Nu sov hon väldigt tungt, jag bytte blöja utan att hon direkt reagerade...
Laga kvällsmat o försökte väcka henne...kände nä nu åker vi in...
Då vaknar hon, äter mat o nu är hon uppe på benen igen....
Så här håller de på??! Varför?
Man ser på ögonen att hon inte är pigg...somnar hela tiden.

(null)

Mitt älskade lilla hjärta.
Kan det bara få vara få lite lungt nu....😓🙏🏼

Patientnämnden ringde idag, en utredning har startat. Gick otroligt fort...
Detta är jag inte van vid.
Hon hade läst min "berättelse" o hade blivit både berörd och arg av de hon läst.
Verkar vara en bra handledare jag lyckats få.
Helt otroligt.

Nu blir de middag,
Kyckling i dragonsås och Kroketter.
Elsa älskar de, så va lite för hennes skull.
Men hon äter bra, är inte de som är problemet.

(null)

Nä, jag hoppas vi får lite lugn o ro 2018....
O att vi kan få må bra!
Detta år har varit hemskt....😓

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Stackars söta Elsa! 😟 Hoppas hon mår bra snart! Skönt att patientnämnden redan svarat. Nu måste det vända för dig och din familj! Kramar

Svar: Ja jag tycker också det, har varit lite väl mycket ett tag nu.
mammabohman.blogg.se

Kommentera här: